سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: حرف حساب از دکتر حسابی رحمت الله علیه

ارسال شده توسط بندیر :: 91/10/16:: 11:20 صبح

حاصلضرب "توان" در "ادعا" مقداری ثابت است ،
هرچه "توان" انسان کمتر باشد "ادعا"ی او بیشتر است
و هرچه "توان" انسان بیشتر شود " ادعا"یش کمتر میگردد.

این فرمول در واقع رابطه ی معکوس توان واقعی هر فرد با میزان ادعا در آن فرد را به زیبایی بیان می کند.
گفتم شما بی بهره نباشید.
جهت شادی روح آن دانشمند فرهیخته یک صلوات بفرستید.

بدرود



| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: بخوانید و به حال خود گریه کنید...

ارسال شده توسط بندیر :: 91/2/28:: 6:56 عصر

محاسبه نفس

حکایت شنیدنی از زبان حاج آقا انصاریان در مورد محاسبه نفس مرحوم حاج ملا هادى سبزوارى
در سبزوار، همان روز اولى که وارد شدم، پرسیدم از نواده‏ هاى مرحوم حاج ملا هادى سبزوارى، حکیم فیلسوف، عارف، عابد و انسان با عظمت قرن سیزدهم، کسى در این شهر زندگى مى‏کند یا نه؟
گفتند: بله. ایشان نبیره ی دخترى دارد که فیلسوف و حکیم است و در سبزوار براى مردم تفسیر قرآن می‏گفته است، اما اکنون به خاطر سنّ بالا کمتر مى‏تواند از خانه بیرون بیاید.
گفتم: به محضر ایشان بگویید: طلبه‏ اى از تهران آمده، مى‏خواهد شما را ببیند.
ایشان خیلى بزرگوارى فرمودند و مرا پذیرفتند. آغوش اولیاى خدا محض سازندگى براى دیگران باز است. اخلاق پاکان عالم در برخورد این است. زندگى مادى معمولى دارند و اهل قناعت هستند.
امیرالمؤمنین علیه السلام درباره این افراد مى‏فرماید:
«خفیف المؤونة»،در این دنیا بسیارکم هزینه هستند، خرج زیادى ندارند و در خرج خود اهل قناعت هستند.
به خدمت ایشان رفتم، عرض کردم: آقا! من به این خاطر خدمت شما آمدم که خود و جدّ بزرگوارتان -حاج ملاهادى- برنامه، خاطره و نکته پرفایده‏اى دارید، براى من بگویید.
ایشان فرمودند: مى‏گویم. ادامه مطلب...

| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: آبادگران مسجد سیدالشهدا علیه السلام

ارسال شده توسط بندیر :: 91/2/2:: 11:11 عصر


خیر محترم و بنیانگذاز مسجد سیدالشهدا(ع) اکبرآباد یاسوج

به نام خدا
"مساجد الهی را تنها کسی آباد می کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده و نماز را برپا دارد و زکوة را بپردازد و از چیزی جز خدا نترسد،    ممکن است چنین گروهی هدایت یابند." (سوره توبه، آیه 18)

حضور همه دوستان عرض سلام دارم.
اینجانب در اواخر سال 90، با کمک تعدادی از دوستان و اعضای هیئت امنا، طرحی به نام "آبادگران خانه دوست" را در مسجد سیدالشهدا،علیه السلام، اکبرآباد (شهر یاسوج) راه اندازی کردیم. افراد خیر با عضویت دراین طرح تعهد میکنند که تا یک سال ماهیانه مبلغی از 2500 تا 25000 تومان به حساب مسجد واریز کنند که این مبالغ توسط هیئت امنا در امور جاری مسجد از جمله ساخت و ساز سرویسهای بهداشتی،خانه ی خادم، تعمیر و بازسازی بنای فرسوده ی مسجد و اجرای کارهای فرهنگی، هزینه شده و هیئت امنا موظف است هر 3ماه یک بار در جلسه ای که با حضور اعضای طرح تشکیل می شود گزارش کار ارائه دهد.
در صورتی که تعداد اعضای طرح از 150 نفر بیشتر شود، هر سال یک بار قرعه کشی انجام می شود و به چند نفر از اعضا جوایزی از جمله کمک هزینه سفرهای زیارتی اهدا خواهد شد.
تاکنون(1391/2/2)، 112 نفر به عضویت این طرح درآمده اند که تعهد همه تا پایان سال 91 می باشد و تمدید این مدت تنها با موافقت هر یک از اعضا امکانپذیر است.
لازم به ذکر است که  برای سهولت در عضو گیری، سامانه پیامکی آبادگران (10006791826548) راه اندازی شده و خیرین محترم میتوانند با نوشتن نام خود بعد از یک علامت ،*، (به عنوان مثال: *علی اکبری ) و ارسال به سامانه  و انجام مراحلی که توسط سامانه برای آنها ارسال می شود، در طرح عضو شوند. (سامانه، شماره حساب و شماره کارت بانکی مسجد را برای اعضا ارسال می کند.)
ارسال حدیث هفتگی، حدیث درخواستی و اوقات شرعی برای اعضا نیز در دستور کار است که به محض آماده شدن دیتا بیس راه اندازی خواهد شد.
همین جا از همه ی کسانی که این مطلب را مطالعه می کنند درخواست می کنم، که این فرصت را از دست ندهند و با عضویت در این طرح از آثار معنوی آن برخوردار شوند.

  • شماره حساب مسجد سیدالشهدا(ع) اکبرآباد:
    0305495405002

    بانک صادرات شعبه اکبرآباد یاسوج"
  • شماره 16 رقمی سپهرکارت:
    3139 0217 6917 6037

    به نام مسجد سیدالشهدا(ع)-حسین زاده-یوسفی
    والسلام


| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: روند بانکداری اسلامی!!!

ارسال شده توسط بندیر :: 90/10/17:: 2:24 صبح

درود بر شما و بر بندگان شایسته ی خدا
مدتها یود که قصد داشتم درباره ی روند بانکداری اسلامی مطلبی بنویسم اما بختمان یار و دستمان به کار نمی شد تا اینکه در یکی از روزها که به قصد دیدار یکی از اعزه (دامت توفیقاتهم) ، از بانک ملت مرکزی یاسوج دیداری داشتم، متوجه انجام یک اقدام مهم در جهت اسلامی شدن این بانک شدم و از این زمان بود که به سوء برداشتهای قبلی خود نسبت به این نهاد اقتصادی،که عملا وارد عرصه ی اسلامی سازی بانکها شده! و بسان دیگر همقطارانش فقط به حرف بسنده ننموده است،پی بردم و از این همه بدگمانی به حال خود غبطه ها خوردم!.
مدتی نگذشته بود که اقدام زیباتری از یکی ار موسسات مالی و اعتباری با مشارکت شهرداری در روز عاشورا دیدم که واقعا این بار سنگ تمام گذاشته بودند. در این راستا بنده هم مصمم شدم که برای تشکر از این سه نهاد اقتصادی، تصویری از این اقدامات اساسی را به خوانندگان وبلاگ بندیر تقدیم کنم تا ایشان هم در جریان قرار بگیرند و از امروز به بعد در این حوزه خیالشان راحت بوده!! و انتقاد هایشان را متوجه حوزه های دیگر نمایند!!.

به سجاده توجه کنید 



| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: عمامه ی فیروزه ای

ارسال شده توسط بندیر :: 89/12/11:: 8:58 عصر

درود بر شما و بر بندگان شایسته ی خدا
داستان از اینجا شروع شد که تازه دور دوم ریاست جمهوری کسی که الان بهش میگن"یکی از سران فتنه 88" شروع شده بود و ما و خانواده هم چون کاندیدامون رئیس جمهور نشده بود تا چند ماه دمق بودیم تا اینکه یک شب همین آقای "یکی از سران فتنه 88" با یک عمامه ی دو رنگ سیاه و فیروزه ای، آمد خانه ی ما و بالای مجلس نشست و همه ی مردم اومدن دستبوسی ایشون.

امامه فیروزه ای و سران فتنه

البته نه اینکه واقعا امده باشد خانه ی ما. تو خواب مادرم اومده بود. خلاصه بعد از این خواب در اثر بی بصیرتی ای که شاید ناشی از سن و سال کم بود، با خود گفتم، نکند ما خانوادگی اشتباه کردیم و این شخص واقعا یکی از اولیا الله بوده و ما نمی دانستیم و بعد هم گذشت آنچه در دوران ایشان و بعد از ایشان گذشت و ما هم همچنان غافل از عمامه ی دو رنگ ایشان در خواب و عاجز از تعبیر این خواب عجیب تا اینکه ماجرای فتنه 88 و جریانات نفاق و کودتای رنگی و این سری از وقایع پیش آمدو در این زمان بود که پرده های جهل کنار رفت و بصیرت افزایی فتنه، تعبیر خواب را بر ما روشن ساخت و شد آنچه شد.. همین..(اینجا نوشتم که غیبت نشه).. بدرود

بندیر یوسف



| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: توبه و \CTRL-Z\

ارسال شده توسط بندیر :: 89/10/11:: 1:24 عصر

درود بر شما و بر بندگان شایسته ی خدا
ساعت، حدود یک بعد از نیمه شب بود. امتحان ریاضی دو داشتم. طبق عادت همیشگی چند تا برگ چرک نویس، جزوه و چند تا کتاب باربط و بی ربط دور و ورم پهن بود. این روش درس خوندن بهم انرژی میده. به هر حال دوسه دقیقه ای می شد که قلم رو گذاشته بودم رو برگه ها و داشتم سردرگم  به جزوه و کتابا نگاه می کردم.
یک دفعه به خودم اومدم.داشتم دنبال یک چیزی می گشتم.خودم از کارم خندم گرفت چه برسه به بقیه، که بعدا براشون تعریف کردم. ادامه مطلب...

| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: اثبات تواتر حدیث غدیر توسط علمای اهل تسنن

ارسال شده توسط بندیر :: 88/9/12:: 4:59 عصر
الغدیر
تواتر حدیث غدیر ،از طریق علمای اهل تسنن، مکرراً به اثبات رسیده است.
حتی «خوارج و نواصب» هم که با علی سر خلاف و عناد گرفته اند،
متفقا تصدیق دارند و چنان است که «ابن حجر» (صاحب الصّواعق) هم
(که از مخالفان سرسخت شیعه است) صحت آن حدیث را تأیید نموده است.
نام برخی از «معاریف علمای عامّه» که آن را نقل کرده اند بدین قرار است: ادامه مطلب...

| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: هلال رجب/ Rajab crescent

ارسال شده توسط بندیر :: 88/4/12:: 9:0 صبح

هلال رجب

ابن بابویه به سند معتبر از سالم روایت کرده است که گفت: رفتم به خدمت حضرت صادق علیه السلام در اواخر ماه رجب که چند روز از آن مانده بود چون نظر مبارک آن حضرت بر من افتاد فرمود که آیا در این ماه روزه گرفته‏اى؟ گفتم نه والله اى فرزند رسول خدا. فرمود که آنقدر ثواب از تو فوت شده است که قدر آن را به غیر خدا کسى نمى‏داند به درستى که این ماهى است که خدا آن را بر ماه‌هاى دیگر فضیلت داده و حرمت آن را عظیم نموده و براى روزه داشتن آن گرامى داشتن را بر خود واجب گردانیده است.
پس گفتم یابن رسول الله اگر در باقیمانده این ماه روزه بدارم آیا به بعضى از ثواب روزه‏داران آن نائل مى‏گردم؟ فرمود: اى سالم هر که یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد خدا او را ایمن گرداند از شدت سکرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر که دو روز از آخر این ماه روزه دارد بر صراط به آسانى بگذرد و هر که سه روز از آخر این ماه را روزه دارد ایمن گردد از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت‌ها و هول‌هاى آن روز و برات بیزارى از آتش جهنم به او عطا کنند. و بدان که از براى روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده است و روایت شده که اگر شخصی قادر بر آن نباشد هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد: سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ.



| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: هدیه بندیر ...

ارسال شده توسط بندیر :: 88/4/4:: 2:0 صبح

درود بر ملت ولایت مداری که در همیشه ی تاریخ شگفتی آفرین بوده اند و درود بر بندگان شایسته ی خدا.
بندیر، هر از چند گاهی از مجموعه کارهای گرافیکی خود،
هدیه ای به بازدید کنندگان وب نامه ی بندیر  تقدیم می دارد
و این بار هدیه بندیر، تصویری از سیمای نورانی رهبرست،
رهبری که همچون شمع، روشنگر دنیای ظلمانیست و رهنمای امتی که پروانه وار به گرد او میگردند.
 هدیه بندیر، سیمای رهبری
برای دریافت اندازه ی اصلی تصویر « اینجا » کلیک کنید.
بدرود



| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

:: نوروز در اسلام

ارسال شده توسط بندیر :: 88/2/22:: 10:0 عصر

در فضیلت روزه در نوروز
1ـ و یستحب فیه الصیام و الصلاة اربع رکعات بعد صلاة الظهرین و یسجد بعدها و یدعو بالمرسوم یغفر له ذنوب خمسین سنة.(1)
مستحب است در روز نوروز روزه گرفتن و خوانده چهار رکعت نماز بعد از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز سجده کند و دعاء نماید خداوند گناهان پنجاه ساله او را مى‏آمرزد.
2ـ و منها صوم یوم النیروز لما رواه الشیخ فی المصباح عن المعلى بن خنیس عن الصادق علیه السلام قال اذا کان یوم النیروز فاغتسل و البس انظف ثیابک و تطیب بالطیب طیبک و تکون ذلک الیوم صائماً(2).
از جمله روزه‏هاى مستحب روزه روز نوروز است همچنانکه شیخ در مصباح از معلى ابن خنیس نقل نموده است امام صادق علیه السلام فرمود هنگامى که روز نوروز رسید پس غسلى بنما و پاکیزه‏ترین جامه‏هاى خود را بپوش و به بهترین بویها خود را خشبو گردان و در این روز روزه بگیر.
3ـ و منها صوم النیروز لامر الصادق علیه السلام به و منها الصوم لقضاء الحاجة کما یظهر ممن تتبع الاخبار(3).
از جمله روزه‏هاى مستحب روزه روز نوروز است بواسطه دستور امام صادق علیه السلام و از جمله روزه براى برآورده شدن حاجات است چنانچه از تتبع استفاده مى‏شود.
4ـ و منها صوم یوم النیروز للمروى فی مصباح المتهجد(4).
از جمله روزهائى که روزه‏اش مستحب است روزه عید نوروز است چنانچه در مصباح روایتى نقل شده است:
ادامه مطلب...

| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |

   1   2      >